Tuesday 18 November 2008

Sijil Master Reiki


Alhamdulillah..... semalam aku mendapat sijil sebagai Master Reiki..... setelah melalui 3 kali proses 'attunement'..... ini kali ketiga aku mendapat 'attunment' reiki.... pertama ketika belajar reiki dengan mastershifoo di Shah Alam...... kedua mendapat free 'attunement' dari internet tapi tak dapat sijil .... dan ini kali ketiga, juga dari internet.... masa tengah cari maklumat pasal reiki di internet.... aku terjumpa laman web Rosita Tanza..... dia ada offer 'attunement'.... jadi aku hantar email kat dia minta buat 'attunement' ..... oleh kerana aku dah belajar reiki jadi tak apalah kalau dapat 'attunement' sahaja..... aku nasihatkan pada sesiapa yang berminat nak belajar reiki.... elok kalau belajar dengan orang yang bertauliah dan mesti hadir ke kelas..... kalau setakat baca buku sahaja tidak menjadi..... selepas melalui proses 'attunement'... barulah reiki boleh dipraktikkan...... 'attunement' ni macam proses pengijazahan.... guru yg memberi 'attunement' akan membuka jalur2 & cakra2 didalam badan agar dapat menerima energi reiki..... lepas itu barulah kita dapat menggunakan energi ini untuk penyembuhan.....

No comments: