Monday 3 November 2008

REIKI - Kaedah Penyembuhan Tenaga Alam


Reiki berasal daripada bahasa Jepun iaitu Rei ertinya alam semesta dan Ki ertinya energi atau tenaga. Jadi Reiki bermaksud tenaga daripada alam semesta. Ia adalah suatu kaedah penyembuhan traditional dengan telapak tangan iaitu dengan meletakkan tangan ke atas bahagian tubuh yang sakit sama ada dengan menyentuhnya ataupun tidak. Dengan itu tenaga yang diserap dari alam semesta dapat disalurkan kepada bahagian tubuh pesakit.

Reiki tidak sahaja menyembuhkan secara fizikal malah ia juga boleh digunakan untuk pelbagai tujuan dan dapat menyembuhkan dari segi emosi, minda dan 'spiritual'. Antara manfaat Reiki adalah membantu menyembuhkan penyakit fizikal, mengurangi stress, meningkatkan prestasi belajar dan kerja, meningkatkan kerohanian dan semangat hidup, perlindungan ahli keluarga dan harta benda, memperbaiki hubungan dengan orang lain, penyuburan tanaman, menyembuhkan binatang yang sakit, menghilangkan sikap negatif, trauma dan ketakutan, gerak hati yang tajam dan menolong merealisasikan keinginan.

2 comments:

yonghaslina said...

sblum datang sini...yong ada baca blog reiki nie...hmm macamana jumpa?? yong taip brighton kat tmpat search...kuarla blog nie...apa mungkin kah abg adnin?? heheheh...nanti kita tu ek....

Master Adnin said...

Itulah saya... hehehe